Marketing et expériences numériques

Lieux historiques Post-COVID : régénérer le tourisme et attirer de nouveaux publics

Alors que le secteur du tourisme passe en mode « réinitialisation » après la pandémie de la COVID-19, quelles sont…

SUITE

Digital Storytelling: Unfolding the Narrative

Digital Storytelling makes use of new and existing technology to enhance the story or narrative of a space. For heritage…

SUITE

Parcourir le nouvel univers des événements et des programmes en ligne

Are you exploring moving events or programming online? Is this the right fit for your historic site? As physical distancing…

SUITE

Prix, bénéfices et buts

Do you find it difficult to know how much to charge for admission to your historic site, for guided tours,…

SUITE

Comment utiliser les médias sociaux pour attirer des partisans pour votre lieu historique

Social Media Communications have become very important since the start of the pandemic, and many organizations have had to amplify…

SUITE

Nous identifions trois activités à faible coût pour attirer de nouveaux visiteurs à votre site historique

Do you rely on selling tickets, or memberships, or even ice-cream to cover the costs of running your historic place…

SUITE

Plateformes numériques pour les lieux patrimoniaux

With much of Canada still in lockdown, now’s the time to amplify your heritage place’s online profile through digital access…

SUITE

Techniques pour sortir de l’encombrement et créer une marque mémorable

What makes a great brand so great? And why do great ones sometimes fail? Learn tips and techniques for building…

SUITE

Six étapes pour raconter votre histoire en matière de patrimoine

Heritage places are filled with great stories to tell. In this webinar learn how to share and get your message…

SUITE