Le tourisme culturel a beaucoup souffert pendant la pandémie. Grâce à cette séance, vous comprendrez mieux le tourisme régénérateur, le…
Marketing et expériences numériques
Reconsidering Museums
What do Canadians see as the value of museums for them, their communities, and for Canada? Reconsidering Museums, a three-year…
Lieux historiques Post-COVID : régénérer le tourisme et attirer de nouveaux publics
Alors que le secteur du tourisme passe en mode « réinitialisation » après la pandémie de la COVID-19, quelles sont…
Digital Storytelling: Unfolding the Narrative
Digital Storytelling makes use of new and existing technology to enhance the story or narrative of a space. For heritage…
Parcourir le nouvel univers des événements et des programmes en ligne
Are you exploring moving events or programming online? Is this the right fit for your historic site? As physical distancing…
Prix, bénéfices et buts
Do you find it difficult to know how much to charge for admission to your historic site, for guided tours,…
Comment utiliser les médias sociaux pour attirer des partisans pour votre lieu historique
Social Media Communications have become very important since the start of the pandemic, and many organizations have had to amplify…
Nous identifions trois activités à faible coût pour attirer de nouveaux visiteurs à votre site historique
Do you rely on selling tickets, or memberships, or even ice-cream to cover the costs of running your historic place…
Plateformes numériques pour les lieux patrimoniaux
With much of Canada still in lockdown, now’s the time to amplify your heritage place’s online profile through digital access…
Techniques pour sortir de l’encombrement et créer une marque mémorable
What makes a great brand so great? And why do great ones sometimes fail? Learn tips and techniques for building…
Six étapes pour raconter votre histoire en matière de patrimoine
Heritage places are filled with great stories to tell. In this webinar learn how to share and get your message…